Μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Γερμανία αναζητούσε διέξοδο για να ανακτήσει το κύρος και την οντότητά της. Η δίεξοδος προέκυψε από ένα εργοστάσιο στην Κάτω Σαξονία, το οποίο παρήγαγε ένα απλό, προσιτό αυτοκίνητο. Ήταν το “αυτοκίνητο του λαού”, το οποίο με τη σειρά του έδωσε το όνομά του στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Η ιστορία της VW ξεκινά από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 όταν γεννήθηκε το όραμα για ένα μικρό, προσιτό και αξιόπιστο επιβατικό αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει 2 ενήλικες και 3 παιδιά. Το αυτοκίνητο, που δεν ήταν άλλο από τον θρυλικό “σκαραβαίο”, παρουσιάστηκε το 1936, βασισμένο στα πρωτότυπα του Ferdinard Porsche. Η έναρξη της παραγωγής του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1938 με τα πρώτα αυτοκίνητα να παράγονται στην Στουτγκάρδη. Σύντομα, η παραγωγή μεταφέρθηκε σε άλλο εργοστάσιο της Κάτω Σαξονίας. Δίπλα στο εργοστάσιο χτίστηκε και μία πόλη για τις ανάγκες διαμονής των εργαζομένων, το σημερινό Wolfsburg. Με τοξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1939, το εργοστάσιο άρχισε να κατασκευάζει στρατιωτικά οχήματα.
Μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, το εργοστάσιο πέρασε στη δικαιοδοσία των Βρετανών. Υπό την διοίκηση του Ivan Hirst, το εργοστάσιο ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή του Σκαραβαίου.
Είναι η περίοδος που ένα ακόμα θρυλικό VW κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το VW Bully, απολαμβάνει της αποδοχής του αγοραστικού κοινού, εξαιτίας κυρίως τοων πολυχρηστικών δυνατοτήτων του.
Το 1955, γιορτάζεται η παραγωγή 1 εκατομυρίου Σκαραβαίων.
Στις 17 Φεβρουαρίου 1972, η Volkswagen σπάει το παγκόσμιο ρεκόρ παραγωγής αυτοκινήτων. Παράγεται ο υπ’ αριθμόν 15.007.034 Σκαραβαίος
Το 1973, το Passat είναι το πρώτο Volkswagen νέας γενιάς. Κίνηση στους εμπρός τροχούς, υδρόψυκτος κινητήρας με απόδοση μέχρι και 110 ίππους.
Ιανουάριος 1974: Ημερομηνία ορόσημο αφού τότε ξεκίνησε η παραγωγή ενός αυτοκινήτου που έμελλε να γίνει το απόλυτο best seller: είναι το Golf. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε η διάθεση και του Scirocco, η παραγωγή του οποίου συνεχίστηκε μέχρι και το 1981. To 1975, κατασκευάζεται το πρώτο Polo. Το 1976, το πρώτο Golf GTI βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής. Ένας θρύλος της αυτοκίνησης μόλις γεννήθηκε.
Το Ιούνιο του 1983 η δεύτερη γενιά Golf μπαίνει στην παραγωγή. Τα ρομπότ μπαίνουν για πρώτη φορά στη γραμμή παραγωγής ενός αυτοκινήτου.
Με την παραγωγή του Lupo 3L TDI, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κατανάλωση 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Η Volkswagen γράφει ιστορία.
To 1998, παρουσιάζεται η αναβίωση του Σκαραβαίου, το New Beetle.
Τον Αύγουστο του 2002, στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας κατασκευάζεται το Touareg, σηματοδοτώντας την είσοδο της Volkswagen σε μία νέα κατηγορία αυτοκινήτων.
Το 2003 ξεκινά η παραγωγή της πέμπτης γενιάς του Golf. Με το Golf A5, η Volkswagen ξεπέρασε τα 25.000.000 παραχθέντα Golf.
Σήμερα, η Volkswagen διαθέτει αυτοκινητιστικές προτάσεις για κάθε ανάγκη.
Αυτοκίνητα που ενσωματώνουν καινοτόμες τεχνολογίες εστιασμένες στην ασφάλεια αλλά και την οδηγική απόλαυση.
Αυτοκίνητα ευέλικτα και ικανά να ανταποκριθούν στις καθημερινές ανάγκες με αξιοπιστία, καθιστώντας τα ως πολύτιμη επιλογή.
Αυτοκίνητα προσανατολισμένα στον άνθρωπο, στο περιβάλλον και την κοινωνία με έντονο το αίσθημα της υπευθυνότητας.
Πηγή: VW.gr