Τριτη Γενια – ΜΚ ΙΙΙ

Τριτη Γενια – ΜΚ ΙΙΙ

Το 2006 η VW τιμώντας την ιστορία του scirocco, παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο IROC, στο γνωστό viper green χρώμα της πρώτης γενιάς και στη συνέχεια το 2008 ξεκίνησε η διάθεση στην αγορά της σύγχρονη εκδοχή του scirocco. Το MKIII βασιζόμενο στα μηχανικά μέρη του golf ΜΚ5, το ιδιαίτερα φαρδύ αμάξωμα και κυρίως στους μικρού κυβισμού TSI κινητήρες έφερε επάξια τον τίτλο του προσιτού αλλά απόλυτα ικανού σπορ κουπέ αυτοκίνητου της VW.
Η σύγκριση με τα πολύ πετυχημένα μοντέλα του παρελθόντος ήταν αναμενόμενη και το καινούργιο scirocco απέδειξε ότι είναι άξιο συνεχιστής της φιλοσοφίας και του πνεύματος εξέλιξης του πρώτου εκείνου μοντέλου

Φυσικά η τελική μορφή στο αυτοκίνητο παραγωγής διαφέρει από το πρωτότυπο IROC της Έκθεση του Παρισιού το 2006 αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμη κι έτσι το αυτοκίνητο είναι αρκετά εντυπωσιακό από κοντά. Κεκλιμένο εμπρός μέρος με στενά φωτιστικά σώματα και μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα, φουσκωμένα φτερά στο πλάι και «σκαλοπάτι» στις πίσω κολόνες, δύο μεγάλες θύρες χωρίς πλαίσιο και ογκώδες πίσω τελείωμα με χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα. Φαρδύ, χαμηλό, μυώδες και άκρως δυναμικό, το τελικό αποτέλεσμα στο νέο Scirocco είναι αρκετά εντυπωσιακό και αποτελεί ένα ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ hot hatch και καθαρόαιμου coupe.


Το νέο Scirocco συνεχίζει την παράδοση των προκατόχων του και το επιδιώκει προσφέροντας οδηγική ευχαρίστηση, δυνατές σχεδιαστικές γραμμές και σύγχρονες και αποδοτικές τεχνολογίες. Ξεκινώντας από το εξωτερικό κομμάτι, το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4,256 μέτρα, με το πλάτος του να φτάνει τα 1,81 μέτρα και το ύψος του τα 1,404 μέτρα. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος από την μία μεταφέρει στοιχεία του παρελθόντος στο σήμερα και από την άλλη ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen, συμβαδίζοντας ταυτόχρονα με τις ανάγκες για την προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος – μιλώντας για το εμπρός μέρος βέβαια. Δυνατά σημεία του αμαξώματος είναι το «συνοφρυωμένο» εμπρός μέρος, οι καμπύλες γραμμές που προσδίδουν αίσθηση κίνησης, το πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τα φουσκωμένα φτερά και η πανοραμική, αλλά προαιρετική ηλιοροφή.



Διαφήμηση προήθησης Scirocco ΜΚΙΙΙ:

Αλλη μιά εκδοχή:

Η ασφάλεια είναι σημαντικό μέλημα της Volkswagen, η οποία εξοπλίζει το Scirocco με ανθεκτική καμπίνα, έξι αερόσακους, προενταντήρες ζωνών και ηλεκτρονικό σύστημα που ανάβει τα αλάρμ, ξεκλειδώνει τις πόρτες, ανάβει τα εσωτερικά φώτα και κόβει την παροχή καυσίμου σε περίπτωση σύγκρουσης.

Μεγάλο ρόλο στην ασφάλεια παίζουν και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 288 mm εμπρός και 255 πίσω στα μοντέλα μέχρι 160 ίππων και 312 mm εμπρός και 286 πίσω στην έκδοση με τον κινητήρα TSI 200 αλόγων – η ύπαρξη του εξελιγμένου ABS με ESP είναι δεδομένη.

Δεδομένοι είναι επίσης και οι επαρκείς χώροι στο εσωτερικό, που δημιουργούνται εν μέρει λόγω του μεταξονίου των 2,578 μέτρων, αλλά και χάρη στην κατασκευή των καθισμάτων, που επιτρέπουν σε τέσσερις επιβάτες να καθίσουν άνετα είτε εμπρός, είτε πίσω. Η καμπίνα επενδύεται με δέρμα ή και αλκαντάρα σε διάφορα χρώματα, ενώ η κεντρική κονσόλα, τα όργανα ελέγχου και τα χειριστήρια είναι απέριττα και πρακτικά.
Οι επιβάτες του Scirocco θα ικανοποιηθούν από τον προσφερόμενο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ηχοσύστημα Dynaudio (προαιρετικά) με mp3 player, σύστημα πλοήγησης με οθόνη 6,5 ιντσών και σκληρό δίσκο 30GB και ημιαυτόματο κλιματισμό.
Περνώντας κάτω από το αμάξωμα, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο σύστημα ελέγχου DCC, το οποίο προσαρμόζει την ανάρτηση ανεξάρτητα για κάθε άκρο της ανάλογα με τις οδικές συνθήκες που αντιλαμβάνονται οι αισθητήρες του και έτσι προσφέρει την κατάλληλη οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση. Το DCC λειτουργεί σε τρία επίπεδα, το Normal, το Comfort και το Sport – ανάλογα με τα γούστα του οδηγού.

Η βασική του έκδοση εξοπλίζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο TSI άμεσου ψεκασμού των 122 ίππων και των 20 kgm ροπής, ενώ τα πράγματα αρχίζουν να αγριεύουν στην έκδοση με τον 1.400άρη TSI των 160 ίππων, η οποία με χρήση τούρμπο και κομπρέσσορα αποδίδει 24 kgm ροπής και δίνει στο Scirocco επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε οκτώ δεύτερα και τελική 218 χλμ./ώρα. Κορυφαίος σε επιδόσεις είναι ο δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος TSI με ιπποδύναμη 200 αλόγων και ροπή 28,5 kgm – τα 7,2 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 235 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας το αποδεικνύουν περίτρανα. Το Scirocco διαθέτει επίσης έναν πετρελαιοκινητήρα common rail TDI με 140 άλογα και 32,7 kgm ροπής, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί, όπως και ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας, εκτός από το στάνταρ χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο που προσφέρεται για όλες τις εκδόσεις, με το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ενώ στην έκδοση των 160 ίππων τοποθετείται, επίσης προαιρετικά, το επτατάχυτο DSG.

Από το 2010 οι δίλιτρες εκδόσεις των εφοδιάζονταν με ένα νέο μηχανικό σύνολο το οποίο χρησιμοποιείται και στο VW Golf GTI Mk6. Πρόκειται για τον 2.0 TSI των 211ps και των 28.4kg.m που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και εκτός του κλασικού 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου συνδυάζεται και με το επίσης 6τάχυτο DSG με τους δύο συμπλέκτες. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα το VW Scirocco 2.0 TSI 211ps σημειώνει επιτάχυνση 0-100km/h σε 6.9sec όταν με τον 2.0 TFSI χρειάζονταν 7.2sec, ενώ παράλληλα η μέση κατανάλωσή του από τα 7.6lt/100km περιορίζεται στα 7.4sec.

Το Format 67 κινηματογραφεί ένα Βελτιωμένο Scirocco ΜΚΙΙΙ, το αποτέλεσμα μιλάει μόνο του:


H κορυφαία έκδοση παρουσιάστηκε το 2010 και φέρει την ονομασια scirocco R

Κινείται από τον γνωστό και καταξιωμένο 2λιτρο TSi κινητήρα, που καιρό τώρα κινεί και το S3 της Audi, αποδίδοντας 265 ίππους και 35 χλγμ. ροπής. Σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις του μοντέλου, το Scirocco R διαφοροποιείται σε μια πλειάδα στοιχείων και χαρακτηριστικών, που φυσικά δεν περιορίζονται μόνο στην πιο… αγριεμένη εξωτερική και εσωτερική αισθητική του αμαξώματος.

Προκειμένου να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο σπορτίφ χαρακτήρας της κατασκευής, το «R» διαθέτει πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, παχύτερες αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός και πίσω, διαφοροποιημένη ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης για αμεσότερη απόκριση στη γρήγορη οδήγηση, μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά φρένα, καθώς φυσικά και το εξελιγμένο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (XDS), που είδαμε για πρώτη φορά στο Golf GTi. Ο κινητήρας, με το τροποποιημένο και σαφώς πιο… εύηχο σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου, συνδυάζεται είτε με το γνωστό χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων του Ομίλου, είτε με το επίσης γνώριμο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) των Γερμανών, που για την περίσταση έχει δεχθεί την «φροντίδα» των μηχανικών ούτως ώστε να λειτουργεί ακόμα πιο άμεσα στο κατέβασμα των σχέσεων.
Οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν αφενός ένα απόλυτα απολαυστικό και οδηγοκεντρικό μεσαίο κουπέ, με κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά που συναρπάζουν τον θιασώτη της σπορ οδήγησης, αφετέρου ένα αυτοκίνητο με απαράμιλλες επιδόσεις, κυριολεκτικά, σε όλα τα επίπεδα καθώς το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα.



Κλείνοντας την παρουσίαση του μοντέλου R, θα ήταν παράλειψη να μη αναφέρουμε ότι αναπτύχθηκε ως φόρος τιμής στο αγωνιστικό μοντέλο GT24, το οποίο το 2009 πρωταγωνίστησε σε αγώνες αντοχής και οι φιλοι του SciroccoClub.gr είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά στην εκδηλωση που έγινε στα Μεγαρα

Κείμενο: attractive_gangster


Σχετικά Θέματα:


bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark